Reklamačné podmienky
Reklamačné podmienky (výňatok z obchodných podmienok)
- Obchodník zodpovedá kupujúcemu za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do najneskôr do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady tovaru.
- Štandardná dĺžka záručnej doby je 2 roky, pokiaľ nie je uvedená iná záručná doba pri konkrétnom tovare.
- Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru kupujúcim.
- Obchodník zodpovedá kupujúcemu, že v čase dodania, keď kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si obe zmluvné strany dohodli a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré možno vzhľadom na povahu tovaru očakávať;
- je tovar vhodný na účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím na právne predpisy a technické normy;
- tovar zodpovedá opisu a kvalite, ktoré obchodník uvádza spotrebiteľovi pred uzatvorením zmluvy;
- je tovar dodaný v zodpovedajúcom množstve a kvalite, ktoré je vymedzené v kúpnej zmluve;
- je tovar dodaný vrátane všetkého príslušenstva, ktoré je vymedzené v kúpnej zmluve;
- je vhodný na účel, pre ktorý bol vyrobený.
-
Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy, prostredníctvom vyplnenia reklamačného formulára, ktorý je prístupný v príslušnej sekcii Reklamačný poriadok na webových stránkach eshopu.
- Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
- Ak si kupujúci uplatní právo na vytknutie vady, obchodník mu bezodkladne poskytne písomné potvrdenie o vytknutí vady, s lehotou v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady je maximálne 30 dní odo dňa vytknutia vady.
- Lehota na odstránenie vady môže byť dlhšia v prípade objektívnych dôvodov, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť.
- Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady tovaru.
- Spotrebiteľ má v rámci uplatnenia si nároku na odstránenie vady okrem iného právo najmä na:
- odstránenie vady tovaru opravou;
- výmenu tovaru;
- primeranú zľavu z kúpnej ceny;
- odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
- Obchodník sa zaväzuje po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, opraviť alebo vymeniť vadný tovar v čo najkratšom čase, ktorý potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady. Obchodník sa ďalej zaväzuje vadu opraviť alebo vadný tovar vymeniť bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval.
- Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
- Obchodník dodá spotrebiteľovi opravený tovar na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak.
- Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa druhej vety bodu 11 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok.
- Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:
- predávajúci vec neopravil ani nevymenil;
- obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 13 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok;
- obchodník odmietol odstrániť vadu podľa bodu 15 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok;
- tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene;
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
- Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 16.1 a bodu 16.5 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka vadu odstrániť.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 16 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých kusov tovaru, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatnému zakúpenému tovaru môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný tovar bez vadného tovaru.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy podľa bodu 16 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi, alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy spotrebiteľom podľa bodu 16 reklamačného poriadku nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
- Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa podmienka uvedená v bode 9 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok nevzťahuje. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi ďalej právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí toto právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
- Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru v zmysle § 619 ods. (4) zákona 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
