Všeobecné obchodné podmienky
Prevádzkovateľom eshopu na webovej adrese www.ahojklima.sk je Ing. Roman Oškrobaný, so sídlom Sverepec 255, 017 01 Považská Bystrica, IČO: 54909694, DIČ: 1128470915, osoba zapísaná v Živnostenskom registri pod číslom 330-29334.
Orgán vykonávajúci dozor:
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 032/640 01 09, 032/640 01 08
Čl. 1 Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky vymedzujú práva a povinnosti prevádzkovateľa eshopu (ďalej len ,,predávajúci“ alebo ,,obchodník“) a kupujúceho (ďalej len ,,spotrebiteľ“ alebo ,,kupujúci“), sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a spotrebiteľom a sú záväzné pre obe zmluvné strany. Spotrebiteľ pri odosielaní objednávky prostredníctvom objednávacieho formulára vyjadruje súhlas so všetkými ustanoveniami týchto obchodných podmienok zakliknutím políčka ,,Súhlasím s obchodnými podmienkami“.
Predávajúci pred odoslaním objednávky jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval spotrebiteľa o predzmluvných informáciách týkajúcich sa najmä zodpovednosti za vady a o platobných, obchodných, prepravných a iných podmienkach takto:
- o vlastnostiach tovaru v primeranom rozsahu k povahe a druhu tovaru a o rozsahu ponúkaných služieb informoval v eshope na webovej stránke príslušného produktu,
- o identifikačných a fakturačných údajoch predávajúceho informoval v príslušnej sekcii eshopu a takisto na začiatku týchto Obchodných podmienok,
- o kontaktných údajoch predávajúceho informoval v príslušnej sekcii na webových stránkach eshopu,
- o adrese predávajúceho, na ktorej si môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vadu alebo službu informoval predávajúci v týchto obchodných podmienkach v časti Reklamačný poriadok a takisto v príslušnej sekcii Reklamačný poriadok na webových stránkach eshopu,
- o právach a povinnostiach zmluvných strán spojených so zodpovednosťou za vady za tovar a služby a o existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady obchodník informoval v časti Reklamačný poriadok v týchto Obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené v príslušnej sekcii eshopu a takisto v sekcii Reklamačný poriadok v eshope, obchodník takisto ponúkol Reklamačný formulár, ktorý je umiestnený v sekcii Reklamačný poriadok na webových stránkach eshopu,
- o práve podať sťažnosť alebo iný podnet a o poučení o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov, vrátane uvedenia odkazu na webové sídlo na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov informoval v časti Alternatívne riešenie sporov a podávanie podnetov v týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej sekcii na webových stránkach eshopu,
- o predajnej cene tovaru a služieb vrátate uvádzania informácií o dani s pridanej hodnoty, ktorá je jednoznačne a nezameniteľne vyznačená na webových stránkach eshopu pri každom tovare a službe, takisto o výslednej konečnej cene za objednávku, vrátane uvedenia informácií o dani z pridanej hodnoty, poplatku za dodanie tovaru a všetkých ostatných poplatkov spojených s objednávkou, ktoré sú uvedené v objednávkovom formulári vytvorenej prostredníctvom eshopu,
- o platobných a dodacích podmienkach a o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar a služby obchodník informoval v časti Dodanie tovaru a v časti Cena, platobné podmienky, prepravné a prebratie tovaru v týchto Obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené v príslušnej sekcii na webových stránkach eshopu,
- o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, o podmienkach, lehotách a postupe pri uplatňovaní práv na odstúpenie od zmluvy obchodník informoval v časti Odstúpenie od zmluvy týchto Obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené v príslušnej sekcii eshopu a takisto v príslušnej sekcii Odstúpenie od zmluvy na webových stránkach eshopu, obchodník takisto ponúkol formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je umiestnený v sekcii Odstúpenie od zmluvy na webových stránkach eshopu,
- o informácii, že v prípade odstúpenia od zmluvy bude spotrebiteľ znášať náklady spojené s vrátením tovaru späť obchodníkovi informoval obchodník v časti Odstúpenie od zmluvy v týchto Obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené v príslušnej sekcii na webových stránkach eshopu,
- o povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy ktorej predmetom je poskytnutie služby po tom, čo udelil obchodníkovi výslovný súhlas informoval v časti Odstúpenie od zmluvy v týchto Obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené v príslušnej sekcii na webových stránkach eshopu,
- o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval obchodník v časti Odstúpenie od zmluvy v týchto Obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené v príslušnej sekcii na webových stránkach eshopu,
- o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy obchodník informoval v týchto Obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené v príslušnej sekcii na webových stránkach eshopu.
Objednávka a spôsob uzatvorenia kúpnej zmluvy
- Spotrebiteľ objednáva tovar a služby predávajúceho prostredníctvom objednávkového formulára na webových stránkach eshopu obchodníka, písomnou formou, emailom alebo telefonicky, (ďalej len ,,objednávka“). Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavretá na diaľku.
- Pri objednávke je kupujúci povinný uviesť svoje meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, emailovú adresu, fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH. Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
- Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s vlastnosťami tovaru alebo služby a takisto s celkovou cenou objednávky.
- Obchodník zašle kupujúcemu potvrdenie o zaevidovaní objednávky elektronicky na emailovú adresu. Toto zaevidovanie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie kúpnej zmluvy. Potvrdenie o zaevidovaní objednávky obsahuje údaje o tovare ako je názov a špecifikácia tovaru, množstvo dojednaného tovaru, cena spôsob platby a údaje o dodacej lehote, adresu a spôsob doručenia, prípadne iné údaje podľa platnej legislatívy.
- Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po potvrdení objednávky obchodníkom. Obchodník zašle kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky elektronicky na emailovú adresu kupujúceho.
- Ak niektorý tovar alebo službu uvedenú v objednávke nie je možné dodať, napríklad v prípade nedostupnosti tovaru, obchodník bude kupujúceho o takomto prípade informovať a môže kupujúcemu zaslať upravenú objednávku na jeho emailovú adresu. Upravená objednávka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva sa uzatvára potvrdením kupujúceho tejto zmenenej objednávky.
- V prípade zjavne uvedenej chybnej ceny, najmä v dôsledku technickej chyby pri uvedení ceny tovaru alebo služieb v eshope alebo v priebehu objednávania, obchodník nie je povinný tovar alebo službu sa túto cenu dodať a to ani v prípade, ak kupujúci obdržal potvrdenie objednávky, čím došlo k uzatvoreniu zmluvy. O takejto situácii bude obchodník kupujúceho bezodkladne informovať a zaslať kupujúcemu novú upravenú ponuku. Pokiaľ kupujúci nepotvrdí upravenú ponuku do 3 dní od jej odoslania, obchodník je oprávnený od uzatvorenej zmluvy odstúpiť.
- Za zjavnú chybu sa považuje napríklad situácia, keď cena neodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či je navyše uvedená číslica.
Dodacie podmienky
- Predávajúci odovzdá objednaný tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy, ak sa s kupujúcim nedohodol inak.
- Ak tovar nie je dostupný a dodanie tovaru by trvalo viac ako 30 dní alebo viac ako dohodnutá dodacia doba, predávajúci o tomto informuje kupujúceho a ten má právo od objednávky odstúpiť.
- Tovar bude doručený na adresu určenú kupujúcim v objednávke a spôsobom, ktorý si kupujúci vybral pri objednávke cez eshop alebo pri inom spôsobe objednávky, a to:
- doručenie prepravnou spoločnosťou;
- doručenie pri montáži.
- V prípade objednania služby ,,montáž“ bude kupujúci kontaktovaný.
Cena, platobné podmienky, prepravné a prebratie tovaru
- Cena tovaru je stanovená v cenníku predávajúcim. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám, predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
- Ceny tovarov a služieb sú konečné, obchodník nie je platca DPH.
- Celková kúpna cena za tovar je uvedená na konci objednávkového formulára v rámci objednávky a v prípade dodania tovaru doručovateľskou spoločnosťou je súčasťou celkovej kúpnej ceny aj poplatok za dodanie.
- Spotrebiteľ uhrádza platbu:
- dobierkou, pri preberaní tovaru odoslaného prepravnou spoločnosťou;
- prevodom / vkladom na účet predávajúceho, záväzok uhradiť celkovú cenu podľa kúpnej zmluvy je splnený dňom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho;
- v hotovosti, pri dodaní tovaru spolu s montážou;
- Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi za dohodnutý tovar v lehote stanovenej lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru, pri platbe na dobierku alebo v hotovosti pri montáži.
- Fakturačné údaje pre uhradenie celkovej kúpnej ceny tovaru budú spotrebiteľovi oznámené pri uzatvorení kúpnej zmluvy.
- Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej v objednávke.
- V prípade odmietnutia montáže na dohodnutom mieste z akéhokoľvek dôvodu, alebo ak spotrebiteľ v dohodnutom termíne montáže tovaru nie je dostupný (nie je doma, nezdvíha telefón, atď.), alebo montáž nemožno vykonať kvôli spotrebiteľovi, predajca môže fakturovať spotrebiteľovi poplatok vo výške 200 Eur.
- Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
- Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru až po uhradení kúpnej ceny predávajúcemu.
- Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty prechádza na spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru.
Odstúpenie od zmluvy
- Spotrebiteľ je oprávnený bez dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
- Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do 14 dní od uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ najneskôr v posledný deň trvania lehoty odošle obchodníkovi oznámenie o odstúpení od zmluvy.
- Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi tieto platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky. Obchodník však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
- Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, znáša aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
- Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
- Pri uplatnení práva odstúpiť od zmluvy spotrebiteľ informuje obchodníka o rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením, napríklad listom zaslaným poštou na adresu Ing. Roman Oškrobaný, Sverepec 255, 01701 Považská Bystrica, alebo elektronicky na email .
- Pre odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, umiestnený v príslušnej sekcii na webových stránkach eshopu.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade:
- poskytovania služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený, že vyjadrením takéhoto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby;
- dodania tovaru, ktorý je vyrobený podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru;
- dodania tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze;
- spotrebiteľ ďalej stráca právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka okamihom úplného poskytnutia služby, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Reklamačný poriadok
- Obchodník zodpovedá kupujúcemu za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do najneskôr do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady tovaru.
- Štandardná dĺžka záručnej doby je 2 roky, pokiaľ nie je uvedená iná záručná doba pri konkrétnom tovare.
- Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru kupujúcim.
- Obchodník zodpovedá kupujúcemu, že v čase dodania, keď kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si obe zmluvné strany dohodli a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré možno vzhľadom na povahu tovaru očakávať;
- je tovar vhodný na účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím na právne predpisy a technické normy;
- tovar zodpovedá opisu a kvalite, ktoré obchodník uvádza spotrebiteľovi pred uzatvorením zmluvy;
- je tovar dodaný v zodpovedajúcom množstve a kvalite, ktoré je vymedzené v kúpnej zmluve;
- je tovar dodaný vrátane všetkého príslušenstva, ktoré je vymedzené v kúpnej zmluve;
- je vhodný na účel, pre ktorý bol vyrobený.
-
Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy, prostredníctvom vyplnenia reklamačného formulára, ktorý je prístupný v príslušnej sekcii Reklamačný poriadok na webových stránkach eshopu.
- Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
- Ak si kupujúci uplatní právo na vytknutie vady, obchodník mu bezodkladne poskytne písomné potvrdenie o vytknutí vady, s lehotou v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady je maximálne 30 dní odo dňa vytknutia vady.
- Lehota na odstránenie vady môže byť dlhšia v prípade objektívnych dôvodov, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť.
- Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady tovaru.
- Spotrebiteľ má v rámci uplatnenia si nároku na odstránenie vady okrem iného právo najmä na:
- odstránenie vady tovaru opravou;
- výmenu tovaru;
- primeranú zľavu z kúpnej ceny;
- odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
- Obchodník sa zaväzuje po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, opraviť alebo vymeniť vadný tovar v čo najkratšom čase, ktorý potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady. Obchodník sa ďalej zaväzuje vadu opraviť alebo vadný tovar vymeniť bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval.
- Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
- Obchodník dodá spotrebiteľovi opravený tovar na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak.
- Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa druhej vety bodu 11 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok.
- Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:
- predávajúci vec neopravil ani nevymenil;
- obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 13 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok;
- obchodník odmietol odstrániť vadu podľa bodu 15 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok;
- tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene;
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
- Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 16.1 a bodu 16.5 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka vadu odstrániť.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 16 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých kusov tovaru, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatnému zakúpenému tovaru môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný tovar bez vadného tovaru.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy podľa bodu 16 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi, alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy spotrebiteľom podľa bodu 16 reklamačného poriadku nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
- Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa podmienka uvedená v bode 9 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok nevzťahuje. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi ďalej právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí toto právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
- Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru v zmysle § 619 ods. (4) zákona 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
Spotrebiteľská záruka
- Výrobca alebo predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
- Spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky práva na odstránenie vady podľa bodu 17.10 reklamačného poriadku týchto obchodných podmienok, ak výrobca alebo obchodník neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
Alternatívne riešenie sporov a podávanie podnetov
- Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).
- Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Okrem ARS má kupujúci právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.
- Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu
Užívateľské konto
- Vytvorením užívateľského konta sa rozumie zaregistrovanie individuálneho používateľského konta prostredníctvom internetového obchodu obchodníka (ďalej len „registrácia“). Registrácia je dobrovoľná a je bezplatná. Registrácia nie je podmienkou pre vytvorenie objednávky a uzatvorenie kúpnej zmluvy a žiadnym spôsobom neovplyvňuje konečnú kúpnu cenu.
- Zaregistrovaný užívateľ môže kedykoľvek požiadať obchodníka o výmaz užívateľského konta, k tomuto účelu použije kontaktné údaje obchodníka.
Záverečné ustanovenia
- Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto Obchodných podmienok. Povinnosť písomného ohlásenia zmeny Obchodných podmienok je naplnená umiestnením oznámenia na webových stránkach eshopu obchodníka.
- Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu v momente odoslania objednávky kupujúcim a potvrdením objednávky zo strany obchodníka.
Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť od 22.8.2025
